nedeľa 2. decembra 2012

Henna :) a niečo málo o nej :)

Ahojte, rozhodla som sa vám napísat niečo "málo" o henne a hennovaní. Dúfam že to aspon niekoho zaújme :) takže :


Čo je henna

Henna je prírodné farbivo, ktoré sa používa po tisícročia na farbenie vlasov, nechtov, pokožky a v kozmetických prípravkoch. Už v starom Egypte poznali hennu a hojne ju využívali na farbenie a dnes zažíva znova svoj veľký návrat. Veľmi obľúbená je najmä kvôli jej prírodnému zloženiu, ktoré uprednostňujú ľudia s alergiami, kožnými ochoreniami, ale aj my ostatní, ktorí preferujeme prírodné produkty.

Aké sú jej účinky?
  • posilňuje jemné, riedke a oslabené vlasy
  • zabraňuje lámaniu a štiepeniu vlasov
  • zamedzuje prílišnému masteniu vlasovej pokožky
  • predchádza tvorbe lupín a zápalom vlasovej pokožky
  • zamedzuje nadmernému vypadávaniu a rednutiu vlasov
  • zabraňuje predčasnému šediveniu vlasov
  • chráni pred škodlivými účinkami slnečného žiarenia
  • spevňuje vlasové korienky a podporuje rast vlasov
  • prinavracia vlasom pevnosť, pružnosť, objem a lesk
Zdroj
Ak máte farbené vlasy s chemickou farbou, minimálne mesiac počkajte kým nafarbíte hennou :)
Tak tolko oficiálny text a teraz postup ako to robim ja :)

Budete potrebovat :
plastovú nádobu, a plastovú ližičku ( kovovú nie !)
Hennu ( najlepšie nejakú kvalitnejšiu, nie tú z dm-ky :), ja použiivam henne color  )
citronovú štavu ( alebo pomarančovú, ale mne osobne sa zdá že pri citróne krajšie chytá :))
pridáme ešte aj nejaké bylinky  ja používam škoricu a červenú papriku
kedže henna dosť vysušuje, pridáme nejaký olejček - ja používam kokosový :)
a občas pridávam aj med, ale ten sa horšie umýva - ale vlasy získajú ešte krajšiu farbu  :)
 

Postup:
Ja to robím aspoň takto :) Tak do misky si dám množstvo henny ktoré mi je tak akurát na vlasy. Nemám to nijako odmerané proste od oka :), dalej pridám do henny škoricu, také  2 lýžicky, ale to tiež dávam od oka, potom tam pridám 2 lyžičky mletej červenej papriky, a zalejem to zovretou vodou, tak aby to vytvorilo kašičku ktorá nieje ani hustá ani riedka - taká jogurtová konzistencia je ideálna :D
Občas tam pridám aj 2-3 lyžičky medu, vlasy sú potom krásne jemné, pridám nejakú lyžičku 2 kokosáku, a poriadne to premiešam, ... ja pridávam aj masku na vlasy do nej,.. vlasy sú potom lepšie, ale to neni nutné :)

Potom poprosíte mamu-priatela-kamarátku-kohokolvek nech vám to nacápe na hlavičku ( ak ste zručné tak možete aj sami, ale dosť padá tak ja by som to nerobila sama :D (a odporúčam ešte pred farbením dať na zem noviny, a obliect sa do stareho oblečenia nech si nezničíte veci ktoré mate radi :) ) Ked už máte "blatko" na hlave, vlasy prekryte potravinárskou foliou alebo nejakou plastovou čiapkou, aby ste nezašpinili celý dom, a najlepšie je na tú celú parádu si ešte natiahnút nejakú starú zimnú čiapku nech je to v teplúčku. A teraz už iba Čakať aaaaspon tie 3 -4 a viac hodín :)

Môj výsledok :)


                                                     Pred hennovaním - Po hennovaní :) 


a ešte taká zaujímavosť, čo sa používa na aké vlásky :)
  • Suché vlasy - koreň kostihoja, avokádo, kvet bazy čiernej
  • Normálne vlasy - púpava, praslička roľná, rebríček
  • Mastné vlasy -  potočnica, žihľava, kostihoj, šalvia
  • Lesklé vlasy - vajce, maliny, žihľava, ocot
  • Rozčesávanie - jogurt, čerešňová kôra, pivo
  • Mäkkosť- čerešňová kôra,koreň lopúcha, olivový olej, majoránka
  • Proti lupinám - brezová kôra, kostihoj, žihľava, mäta, ocot
  • Rast vlasov - ľubovník, žihľava, šalvia, bazalka, rozmarín, štava z cibule
  • Svetlé vlasy - harmanček, nechtík, citrónová kôra alebo šťava, med, kvet divozelu
  • Hnedé vlasy - šalvia, levanduľa, celá škorica, klinček, rozmarín
  • Červené alebo ryšavé vlasy - nechtík, škorica, červená repa
  • Tmavé vlasy - slez, levanduľa, šalvia


Takže zaujal vás tento Článok ? ... mám prispievať občas aj nejaké články o vlasoch ?:)




13 komentárov:

  1. veľmi pekný článok, rada by som si svoje hnedé trošku hennou stmavila, tak možno raz ;)
    tvoje vlasy krásne opekneli.. :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tie som rozmýšľala, že si dím henu, no mne by to na mojich pôvodne nenormálne tmavých vlasoch nedržalo :).

    Kejmy ♥.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) no to je jej jediný problém, že nezosvetluje :)

      Odstrániť
  3. ja by som sa chcela spýtať kde si túto hennu kupuješ, lebo vo väčšine drogériek hennu vôbec nemajú alebo je to tá spomínaná dm henna :( vopred díky za info :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) tak ja hennu objednavam z internetu, lebo ta z dm hennu ani neovonala :D a objednavam zo stranky navlasy.sk

      Odstrániť
    2. dobre vedieť :D a tú farbu, čo máš aj na fotke máš čisto hennovú ? lebo ja mám už dlhšiu dobu prefarbené vlasy načerveno ale dosť mi to zničilo končeky a dolámalo vlasy tak som sa bola ostrihať a povedala som si stop chemikáliám len sa trošičku bojím, že už nebudem mať takú peknú výraznú červenú :(

      Odstrániť
    3. tak ja mam pod tym par vrstiev cervvenej, ..mam tu aj clanok o mojich vlasoch ako vyzerali pred hennou, ... oplati sa pozriet aj to, a uvidis ako som nicila vlasy ja ... ;)

      Odstrániť
    4. vidím, že nie som sama koho baví experimentovať s vlasmi :D uvidím, čo to spraví s tými mojimi vláskami aj keď mám taký pocit, že už to môže byť len a len lepšie :)len ma trošičku odrádza od hennovania to, že nechytí hneď na prvý pokus na takú sýtu farbu...

      Odstrániť
    5. henna vlastne len tonuje, cize dopracovat sa k intenzivnejsej farbe chvilu trva, ... ale vlasy ti podakuju .. jedine ze budu trosku suchsie, ale olejceky to spravia :)

      Odstrániť
  4. Ahojte, značku Henne color paris najdete aj v eshope www.naturalisvita.sk . Aj iné značky napr. egyptsku Five Fives alebo Sheabutter Cottage. Tú možem tiež odporučiť.
    Tiež som používala chémiu a bola to hroza...posledné 3 roky používam hennu a je to paráda, vlasy zhustli a celkovo ozdraveli. Ak by ste chceli poradiť pri výbere henny alebo pri spôsobe farbenie, napíšte, rada poradím. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Alebo vyskusajte pravu indicku hennu! Najdete ju, staci googlit ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som sa vratila naspat k blond farbe :) tak pre mna henna uz nieje aktualna

      Odstrániť